wtorek, 23 kwietnia 2013

Domowa tortilla z kurczakiem i warzywami

Jest pyszna! Pełnoziarnisty placek na tortille najlepiej wykonać samemu z TEGO przepisu. Przygotowanie wszystkiego może zając koło 40 minut, ale jeśli wcześniej przygotujecie warzywa i mięso to powinno pójść szybciej. Tortilla ta jest sycąca i na pewno jedną się najecie. Zdrowa alternatywa kupnej pszennej tortilli. Można dodać sos czosnkowy na bazie jogurtu naturalnego lub greckiego, ja go nie przygotowałam, bo byłam po treningu, zależało mi na czasie i chciałam jak najszybciej coś zjeść :) Przepis na średnią tortillę dla jednej osoby.

Składniki:

  • jedna pełnoziarnista tortilla (PRZEPIS)
  • 60 g piersi z kurczaka (więcej się nie zmieściło)
  • parę liści sałaty
  • mały pomidor
  • cebula czerwona (jest delikatniejsza)
  • rzodkiewka
  • oliwki
  • ogórek zielony
  • ketchup
  • sól, przyprawa gyros lub kebab
Lepiej jest wcześniej naszykować składniki do użycia, to ułatwia gotowanie :)
Doprawioną przyprawą kebab lub gyros i solą pokrojoną w kostkę pierś z kurczaka wrzucamy na rozgrzany teflon i smażymy ze wszystkich stron.
 Tortillę polewamy lekko ketchupem.
 Na jednej części placka układamy warzywa i mięsko, solimy i jeszcze raz polewamy ketchupem, zakrywamy drugą częścią i jest gotowa :)

Wartość kaloryczna: 140 kcal tortilla i 140 kcal dodatki = 280 kcal
Białko: 5,5 g + 16 g = 21,5 g
Tłuszcze: 0,75 g + 1,1 g = 1,85 g
Węglowodany: 29 g + 18 g = 47 g



5 komentarzy:

  1. Świetna stroną, dobra robota!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam domową tortillę,często kupuję placki w Lidlu i dodaję składniki jakie lubię najbardziej,mniam...

    OdpowiedzUsuń
  3. dlaczego pod jednym przepisem są wypisane makro, a pod drugim nie? jakaś zależność jest?:)

    OdpowiedzUsuń
  4. W najlepszej restauracji się takiej nie dostanie :) Dzięki za wzbudzenie mojego apetytu!

    OdpowiedzUsuń
  5. Super, jutro robię:-D

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...