środa, 13 marca 2013

Spaghetti z makaronem z cukinii - rewolucyjny przepis dla niskowęglowodanowców!

Kolejna odsłona niskokalorycznego warzywa- cukinii!  I znowu muszę napisać ,że nie spodziewałam się takiego efektu! Cukinię sadzi moja mama u nas w ogródku i na szczęście uchowały się jeszcze dwie z lata, ich defekt polega na tym ,że straciły zielony kolor i stały się żółte ,ale to w żaden sposób nie ujmuje im smaku! Danie niskokaloryczne i niskowęglowodanowe , dobre dla osób odchudzających się dietami z limitami kalorycznymi ,chociaż sama takich nie popieram ( no chyba ,że limit jest dość wysoki). Przepis na 1 porcję.

Potrzebujemy :
  •  120 gram piersi z kurczaka
  • pół średniej cukinii
  • łyżka koncentratu pomidorowego
  • 1/2 puszki pomidorów
  • 1/2 cebuli
  • 2 ząbki czosnku
  • sól, pieprz , zioła prowansalskie
 Oczywiście myjemy warzywa i kurczaka, obieramy cebulę ,czosnek. Cebulę ktoimy w plastry ,a czosnek miażdżymy lub bardzo drobno siekamy.
 Cukinię ścieramy wzdłuż , by miała jak najdłuższe płaty.
 Mięso z piersi z kurczaka mielimy w maszynce i doprawiamy pieprzem i solą.
 Na patelni teflonowej bez tłuszczu smażymy mięso wraz z cebulą. Mięso powinno puścić trochę soku ,dzięki czemu cebula się zesmaży i będzie miękka.
 Dodajemy pomidory ,koncentrat i zioła prowansalskie i gotujemy na małym ogniu aż do zredukowania się sosu od czasu do czasu mieszając.
 Plastry cukinii wrzucamy do wrzącej ,osolonej wody i gotujemy 2 minuty. Potem odcedzamy na sitku.

 Nakładamy naszą cukinię na talerz po dokładnym odsądzeniu ,a na nią odparowany sos. Gotowe!

Wartość kaloryczna całego przepisu : 214 kcal
Białko : 32 g
Tłuszcze : 2 g
Węglowodany : 18,5 g

9 komentarzy:

  1. KOCHAM TWOJEGO BLOGA!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. haha dziękuję ,a ja kocham takie słowa uznania!

      Usuń
  2. Nie mam pojęcia, skąd czerpiesz pomysły na tak wspaniałe przepisy! Twój blog jest dla mnie istną skarbnicą :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Przeczytałam bardzo dużo książek o zdrowym odżywianiu/ odchudzaniu ,a w nich zawsze jest sporo fajnych przepisów i wciąż bazuję właśnie na nich i wskazówkach zawartych w tych książkach! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jaki super blog! Już wiem, gdzie zaglądać. Co dzień zastanawiam się co zrobię na obiad. Uwielbiam takie rzeczy! Super przepij, jutro go próbuję, dziękuję! Zapraszam w razie chęci do obserwowania mojego bloga:) Super!

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny przepis! Muszę koniecznie go wypróbować :) Uwielbiam Twojego bloga !

    OdpowiedzUsuń
  6. Heej , świetny blog :) Przywiało mnie tu z Vitalii, dodaje do zakładek i będe często zaglądać! Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Witam! zrobiłam-wyszło pyszne, tylko u mnie tej cukinii jakby mniej i następnym razem starła bym więcej niż pół. Powiedz a na czym ty starłaś cukinię że jest tak fajnie pofalowana? Smacznie i zdrowo, chyba zacznę przygodę z gotowaniem i będę tu często zaglądać!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wydaje mi się ,że jeśli zetrze się ją cieniej, to robi się właśnie taka pofałdowana, dziękuję i zapraszam ponownie!

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...