niedziela, 31 marca 2013

Pyszne kruche ciasteczka z notesu mojej mamy! :)

Mam dla Was pyszne kruche ciasteczka. Przepis znalazłam z zeszycie mojej mamy z podpisem 'bardzo dobre!' i postanowiłam wypróbować. Nie należą to wypieków lekkich i dietetycznych ,ale raz na jakiś czas można sobie pozwolić, tym bardziej ,że z tych proporcji wyszło mi aż 216 ciasteczek i wychodzi na to, że jedno ciasteczko ma tylko 15 kalorii! 

Składniki :

  • 2,5 szklanki mąki pszennej
  • 5 żółtek
  • 220 g miękkiej margaryny
  • łyżka śmietany
  • łyżeczka proszku do pieczenia
  • szklanka cukru pudru ( ja dałam trochę mniej)

 Wszystkie składniki należy zagnieść i ciasto włożyć do lodówki na przynajmniej godzinę. Świetnie byłby jakby leżakowało w niej całą noc!  Potem wałkować podsypując delikatnie mąką. wycinać kształty z foremek i układać na papierze do pieczenia. Piec w temperaturze 180 stopni przez około 9-10 minut. Musicie kontrolować sytuacje żeby się nie przypaliły. Można je przechowywać w szczelnym pojemniku nawet kilka tygodni.

25 komentarzy:

  1. Powinno być "Łyżeczka proszku do pieczenia" chyba :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzisiaj rano zagniotłam ciasto, a teraz będę wykrawać i piec :) Ciekawe jakie wyjdą :)

      Usuń
    2. Wyszły fajne, ja jeszcze połowę polukrowałam :)

      Usuń
    3. musiały wyjść strasznie słodkie :)

      Usuń
  2. pieklam podobne ciasteczka z tym ze dodalam 2 lyzki maku albo troszke zmielonych migdalow czy orzechow ale te z makiem wyszly przepyszne,,bardzo kruche rozplywajace sie w buzi,sprobuje twojego przepisu,,dziekuje

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak proporcjonalnie zmniejszyc ilość składników żeby wyszło mniej ciastek ? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 216 ciastek to nie wychodzi z tej porcji, 100 co najwyzej. Ale w smaku bardzo dobre.

      Usuń
  4. Witam jaką śmietanę mam dac?można dac przyprawy takie jak cynamon imbir?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. daję przeważnie 12 lub 18%. Można dać takie przyprawy jak cynamon, za imbirem w słodkich daniach nie przepadam, więc nigdy nie próbowałam, ale jak najbardziej, można eksperymentować, pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  5. ŚMIETANA SŁODKA CZY UKWASZONA ?

    OdpowiedzUsuń
  6. Czy może być masło zamiast margaryny?

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Idę ciasto zagniatać :)
    Tak, może być masło, i ja je właśnie na maśle zmontuję.
    Dzięki za przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  8. jaka śmietana kwaśna

    OdpowiedzUsuń
  9. czy słodka proszę o odpowiedź jak najszybciej

    OdpowiedzUsuń
  10. Czy te ciasteczka mogą jakiś czas poleżeć? Np w jakims zamkniętym pojemniku? I ile mniej więcej czasu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W opisie jest ze szczelnie zamknięte mogą leżeć kilka tygodni :)

      Usuń
  11. Na jaką grubość wałkować? Na zdjęciu wyglądają na dość cienkie :)

    OdpowiedzUsuń
  12. A na jakim poziomie w piekarniku piec?? Czy to obojętne??

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja jeszcze przed pieczeniem smaruję białkiem (zostaje, bo do ciasta daje się tylko żółtka) i posypuję cukrem. Ładnie wtedy wyglądają :)

    OdpowiedzUsuń
  14. mam pytanie ile wyszło tych ciastecek?

    OdpowiedzUsuń
  15. New Diet Taps into Revolutionary Plan to Help Dieters Lose 20 Pounds within Just 21 Days!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...