wtorek, 19 marca 2013

Placki z kaszy jaglanej

Mmmm... pycha! Nawet mojej mamie, która niekoniecznie lubi jeść zdrowo posmakowały! Jeśli macie dzieci ,to na pewno też z chęcią zjedzą. Składniki na 4 placki ,czyli jedną porcję.


Składniki :
  • 100 g ugotowanej kaszy jaglanej
  • 60 g twarogu
  • małe jajko
  • łyżeczka słonecznika
  • 1 łyżka otrębów pszennych/owsianych
  • cebula czerwona mała lub 1/2 średniej
  • sól i pieprz do smaku
 Cebulę należy obrać ,drobno posiekać i podpiec na suchej patelni ,ostudzić i dodać do reszty składników. Nie polecam dodawać ciepłej ,bo białko jajka się ścina już w temperaturze 45 stopni. Wszystkie składniki zagniatamy.

 Moczymy łyżkę w wodzie i nakładamy nią placki na patelnię.
 Można to robić bez dodatku tłuszczu jeśli macie dobrą patelnię i nie powinno nic przywierać. Po 1-2 minutach przykrywamy pokrywką i smażymy jakieś 5 minut ,potem odwracamy delikatnie na drugą stronę drewnianą łopatką i dosmażamy z drugiej strony.
 Gotowe ! Ja zjadłam na obiad wegetariański z warzywami.


Wartość kaloryczna wszystkich placków : 281 kcal
Białko : 22 g
Tłuszcze : 6,6 g
Węglowodany : 35 g


20 komentarzy:

  1. przepyszne, polecam!

    OdpowiedzUsuń
  2. zastanawia mnie jak Ci wyszła taka wartość kaloryczna skoro 100g samej kaszy jaglanej ma więcej kalorii, nie wspominajac o twarożku, słoneczniku i cebuli

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację ,zapomniałam napisać ,że 100g UGOTOWANEJ kaszy jaglanej ,a ona po ugotowaniu zwiększa objętość i jej ciężar również się zwiększa ( o wodę którą pochłonęła)

      Usuń
  3. czyli nie gotujesz calego jednego woreczka kaszy?

    OdpowiedzUsuń
  4. Próbowałaś je piec (jak te z kaszy gryczanej) zamiast smażyć? Udadzą się?

    OdpowiedzUsuń
  5. Polecam bo przeeepyszne ! :) ja dodałam jeszcze szczypiorku <3

    OdpowiedzUsuń
  6. ile trzeba gramów kaszy suchej żeby otrzymać 100 g ugotowanej?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. niestety nie mam pojęcia, gotuję zawsze więcej i trzymam w lodówce

      Usuń
  7. Podczytuję Twojego bloga od pewnego czasu, wypróbowałam już część przepisów i są super (zwłaszcza kotlety z kaszy jaglanej z suszonymi pomidorami :)). Mam pytanie, jakiej patelni używasz do smażenia bez tłuszczu? Ja na swojej teflonowej nie jestem w stanie nic usmażyć bez dodatku tłuszczu, bo przywiera :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej :) Używam patelni z tefala, na początku ( przez pierwsze około 2 miesiące) można z niej korzystać bez większego problemu nawet bez tłuszczu, teraz już dodaję chociaż parę kropel. Mam parę patelni i rzadko korzystam ciągle z tej samej, jednak wszystkie są właśnie z Tefala. aaa i zabraniam innym domownikom korzystania z mojej patelni gdy używają tłuszczu :)

      Usuń
    2. Dzięki, to będzie w takim razie następny zakup kuchenny :)

      Usuń
  8. właśnie robię te placki, kasza się gotuje i nie mogę się doczekać. dziękuje za pomysł na kolację :)

    OdpowiedzUsuń
  9. strasznie się rozwalają te placki :(

    OdpowiedzUsuń
  10. dodałam jeszcze jedno jajko i ciutkę oleju do ciasta - dzięki temu udało mi się je usmażyć bez przywierania i rozwalania :) w smaku są rewelacyjne - kasza jest niewyczuwalna, więc idealne by przemycić zdrową kaszę jaglaną np dla dzieci ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Wyglądają bardzo kusząco - trzeba będzie ich spróbować.

    OdpowiedzUsuń
  12. czy mogłabyś w przepisach podawać ile sztuk opcjonalnie np w przypadku tego przepisu wychodzi na podane proporcje?

    OdpowiedzUsuń
  13. a już widzę na samej górze piszesz a ja patrze na ilość składników i tam nie było sorry

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...